پوشش های کفی و تونلی

Floor and tunnel covers

پوشش های تونلی و کفی نوعی از نایلون کشاورزی است که برای کشت های کم ارتفاع و کشت های روی زمین مورد استفاده قرار میگیرد. با این روش شرایط رشد عالی و محیطی ایده آل برای جوانه زنی سریع و رشد گیاهان ، سبزیجات و گل ها فراهم می شود. استفاده از پوشش های تونلی موجب افرایش رشد می شود در نتیجه موجب می شود سبزیجات و سایر گیاهان بین 4 تا 8 هفته زودتر از موعد مقرر قابل برداشت باشند.

در روش کشت تونلی، پوشش های پلاستیکی روی یک سری سیم محکم یا حلقه هایی از جنس فولاد گالوانیزه یا لوله های PVC  که به صورت نیم دایره روی زمین تعبیه شده اند، قرار می گیرد تا یک فضای رشد محصور ایجاد کند. تونل های پلاستیکی کم عرض بوده و به راحتی قابل حملند. کشت تونلی باید به دور از نقاط سرد یا مرطوب و وزش باد انجام شود. توجه کنید که در این روش خاک یا محیط رشد فقط باید مرطوب نگه داشته شود، در واقع رشد گیاهان در داخل یک تونل پلاستیکی تفاوتی با کشت در گلخانه ندارد.

دمای داخل یک تونل پلاستیکی شفاف یا مات می تواند توسط خورشید 5، 10 یا حتی 20 درجه فارنهایت (2.8-12 درجه سانتیگراد) گرمتر از دمای بیرون در طول روز شود. گرمای باقیمانده خورشید در داخل تونل هم چنین می تواند گیاهان را 2 تا 7 درجه (1.1-3.9 درجه سانتیگراد) گرمتر از دمای بیرون در شب نگه دارد.

مشخصات و ویژگی ها
نام
پلاستیک تونلی
ابعاد
50 تا 250 سانتی متر
جنس
پلی اتیلن
رنگ
شفاف و سفید
ضخامت
35 میکرون